چاقی-2

کمبود ویتامین می تواند منجر به چاقی شود!

برای کنترل هوس غذا خوردن و جلوگیری از پرخوری، شاید شما نیاز به دریافت برخی مکمل های غذایی داشته باشید.

 

در اینجا رایج ترین ویتامین هایی که کاهش مصرف آنها منجر به افزایش اشتها و پرخوری شما می شود، معرفی شده است:

 

امگا۳

کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس پنیر می‌شود. نوع EPA و DHA امگا ۳ که بهترین نوع محسوب می‌ شوند، برای مقابله با هوس پنیر مناسب هستند. امگا ۳در ماهی ‌های روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو، و دانه های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا ۳ هستند.

 

روی

سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌ شود شکر و نمک بیشتری در غذاهای خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم ‌مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.

 

ویتامین های گروه B

این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد. هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمی کنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت می شود. لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد.

 

منیزیم

کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات می شود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس می تواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیب زمینی، دانه ها، لبنیات، کلم بروکلی و … منابع بزرگ منیزیم هستند.

 

کلسیم

کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکل و نمک می شود. به غیر از لبنیات، می توانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست بیاورید.

 

آهن

در بین زنان بخصوص قبل از یائسگی شایع است. همچنین گیاه خواران نیز در معرض این کمبود هستند. کمبود آهن، میل زیاد به خوردن گوشت را افزایش می دهد. با خوردن گوشت، ماکیان و ماهی، مقادیر قابل توجهی از آهن مورد نیاز بدن تامین می شود. منابع گیاهی آهن، جذب خوبی در بدن ندارند اما اگر می خواهید از آنها استفاده کنید بهتر است میوه های خشک، تخم کدو، حبوبات و غذاهای غنی شده را وارد رژیم غذایی تان نمایید. بهتر است همراه آهن، حتما ویتامین ث مصرف کنید تا جذب آن سریعتر و بهتر باشد.

 

منبع : naturalnews

مکمل-کلسیم-در-بارداری--

ویتامین‌هایی که کمبودش سبب بروز سرطان‌ در زنان می‌شود

 

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی، جراح و متخصص زنان، با اشاره به اینکه کمبود ویتامین A ،C و اسید فولیک زنان را در معرض خطر ابتلا به انواعی از سرطان قرار می‌دهد، گفت: تشخیص به موقع سرطان، موفقیت ۱۰۰ درصدی در درمان را می‌تواند به همراه داشته باشد.

 

الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه سرطان دهانه رحم یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان است، گفت: این سرطان به راحتی در مراحل اولیه قابل تشخیص و درمان کامل است.

 

وی افزود: در صورتی که تشخیص این بیماری به تاخیر افتد، درمان مشکل و گاهی ناموفق است همچنین زنانی که چندین بار ازدواج کرده‌اند، بیشتر مستعد ابتلا به این سرطان هستند.

 

دکتر هاشمیان نایینی گفت: این سرطان با یک آزمایش ساده و بدون درد به‌نام پاپ اسمیر به راحتی تشخیص داده می‌شود و در صورت تشخیص به هنگام، میزان موفقیت درمان در مراحل اولیه 100 درصد است و بیمار بهبودی کامل خود را به دست می آورد.

 

وی با بیان اینکه سرطان دهانه رحم در مراحل اولیه اغلب بدون علامت است گفت: با پیشرفت بیماری می توان علائمی را مشاهده کرد که شایع‌ترین آنها خونریزی غیرطبیعی و ترشح واژینال غیرطبیعی که اغلب نیز بدبو هستند.

 

این جراح و متخصص زنان گفت: تقریبا 80 تا 90 درصد از بیماران الگوهای مختلفی از خونریزی های غیرطبیعی را نشان می دهند که شامل، خونریزی غیرطبیعی قاعدگی، لکه بینی بین قاعدگی‌ها و خونریزی پس از یائسگی و در بعضی از بیماران نیز تنها نشانه وجود سرطان دهانه رحم، ترشح واژینال غیرطبیعی است.

دکتر هاشمیان نایینی گفت:زنانی که دخانیات مصرف می کنند و افرادی که دچار کمبود ویتامین A ،C و اسید فولیک هستند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به این سرطان هستند.

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید

آپوویتال (Apovital) یکی از بهترین برندهای مکمل غذایی آلمانی است که محصولاتش را با کیفیت بالا به مصرف کنندگانش در سراسر دنیا عرضه می کند.

کانال تلگرام

۹۸-۲۱-۷۵۹۴۸+

Hosted And Designed By PPAHost.org