راش‌های پوستی، درماتیت و بعضی از انواع آکنه‌ها در نتیجه کمبود بیوتین در بدن ایجاد می‌شود.

بیوتین از ویتامین‌های گروه B است که نقش‌های متعددی را از جمله تولید انرژی در بدن، متابولیسم درشت مغذی‌های رژیم غذایی و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن‌ها بر عهده دارد. همانند دیگر ویتامین‌های B، بیوتین نیز در بدن ذخیره نمی‌شود و برای تامین نیاز روزانه باید منابع غذایی و در صورت نیاز مکمل‌های غذایی به‌میزان کافی دریافت شود. برخی افراد در معرض خطر بالاتری برای کمبود بیوتین قرار دارند. از جمله می‌توان به افرادی که مدت طولانی آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند، مبتلا به اختلالات ژنتیکی کمبود بیوتین هستند و یا سوء مصرف الکل دارند اشاره کرد. بیوتین یک کوآنزیم است که در متابولیسم چربی، کربوهیدرات‌ها و اسیدهای آمینه، و همچنین سنتز ویتامین‌های ب۶ و ب۱۲ نقش دارد.

کراتین مهم‌ترین پروتئین موجود در ساختار پوست، مو و ناخن‌های ماست. از آنجایی‌که بیوتین می‌تواند ساختار پروتئین کراتین را بهبود بخشد، مکمل بیوتین آپوویتال حاوی ۲۵۰۰ میکروگرم بیوتین، باعث رفع کمبود این ویتامین و تقویت پوست، مو و ناخن‌ها می‌شود.

بیوتین و حفظ سلامت پوست،  راش‌های پوستی، درماتیت و بعضی از انواع آکنه‌ها در نتیجه کمبود بیوتین در بدن ایجاد می‌شود. مصرف مکمل بیوتین با تاثیر بر پروتئین کراتین، باعث حفظ سلامت پوست شده و به درمان اختلالات پوستی کمک می‌کند.

بیوتین در درمان ریزش مو مؤثر است.  کمبود بیوتین می تواند منجر به ریزش مو شود که این نشان دهنده نقش این ویتامین در حفظ سلامت مو می باشد. با این وجود تعداد خیلی کمی از تحقیقات، مصرف بیوتین را در افرادی که دچار کمبود بیوتین نبودند، در سلامت مو موثر دانسته اند. البته معمولاً پزشکان به همراه آن، مکمل‌های حاوی روی را هم برای تأثیرگذاری بیشتر تجویز می‌کنند. معمولاً خانم‌ها بیشتر در معرض شکسته شدن ناخن قرار دارند، استفاده از بیوتین می‌تواند خطر شکستگی ناخن‌ها را کم کند. این ویتامین ممکن است برای افراد افسرده نیز کارایی خوبی داشته باشد. دیابت و التهاب پوست در کودکان نیز از موارد دیگری است که بیوتین برای حل آنها تجویز می‌شود.

 

بیوتین و حفظ سلامت مو:

کمبود بیوتین منجر به نازک شدن، ضعیف بودن و ریزش مو می‌شود. در این شرایط مصرف مکمل این ویتامین باعث حفظ استحکام و تقویت موها شده و از ریزش مو پیشگیری می‌کند.

بیوتین و حفظ سلامت ناخن‌ها، نازک شدن و شکنندگی ناخن‌ها از دیگر عوارض کمبود بیوتین می‌باشد. مصرف بیوتین باعث سفتی و استحکام ناخن‌ها شده و مانع از شکنندگی آن‌ها می‌شود.

 

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید

آپوویتال (Apovital) یکی از بهترین برندهای مکمل غذایی آلمانی است که محصولاتش را با کیفیت بالا به مصرف کنندگانش در سراسر دنیا عرضه می کند.

کانال تلگرام

۹۸-۲۱-۷۵۹۴۸+

Hosted And Designed By PPAHost.org