ویتامین E و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی در افراد مبتلا به دیابت

دیابت تنها افزایش قند خون نیست، بلکه عوارض دیگری را هم با خود به همراه دارد. این بیماری خطر ابتلا به ناراحتی‌های قلبی عروقی مانند حمله قلبی، سکته، گرفتگی عروق (آترواسکلروز) و فشار خون بالا را افزایش می‌دهد. اما سوال مهم این است که آیا راهی برای پیشگیری از این عوارض وجود دارد؟

خبر خوب این که آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E با چندین مکانیسم خطر بیماری‌های قلبی عروقی را در افراد مبتلا به دیابت کاهش می‌دهند. یکی از ویتامین‌های محلول در چربی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی، ویتامین  E یا توکوفرول است که به‌دلیل پاکسازی رادیکال‌های آزاد و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی، از بدن محافظت می‌کند.

این مواد مضر در اثر سوخت وساز درون سلولی، آلودگی هوا، سیگار کشیدن و اشعه ماوراء بنفش به وجود می‌آیند، پس ویتامین E می‌تواند به نوعی از بدن در برابر این آسیب‌ها محافظت نماید. ویتامین E ویتامینی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا است و با استرس‌ اکسیداتیو و التهاب موجود در بدن مقابله می‌کند.

ویتامین E در بسیاری از مواد غذایی از جمله روغن‌های گیاهی (ذرت، دانه‌کتان  و سویا)، جوانه گندم، غلات سبوس‌دار و سبزیجات برگ سبز فراوان است و با جلوگیری از اکسیداسیون عوارض دیابت را کاهش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید یک رژیم سالم داشته باشید تا بتوانید بدن خود را ایمن کنید مصرف غذاهای سرشار از این ویتامین را فراموش نکنید. همچنین می‌توانید در خصوص مصرف مکمل ویتامین E با پزشک خود مشورت کنید.

افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند، بهتر است بدون نظر پزشک از مکمل‌های ویتامین E استفاده نکنند، زیرا خطر خونریزی را در آنان افزایش می‌دهد. استفاده از مکمل‌های قوی ویتامین E همچنین می‌تواند تاثیر داروهای شیمی درمانی را کاهش دهد.

 

منبع:

newsnetwork.mayoclinic.org

https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminE-Consumer

 

 

 

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد کنید

آپوویتال (Apovital) یکی از بهترین برندهای مکمل غذایی آلمانی است که محصولاتش را با کیفیت بالا به مصرف کنندگانش در سراسر دنیا عرضه می کند.

کانال تلگرام

۹۸-۲۱-۷۵۹۴۸+

Hosted And Designed By PPAHost.org